Дълго време някои индустрии бяха определяни като „устойчиви на рецесия” и се предпочитаха от инвеститорите като убежище при икономически кризи. С особена сила това важеше за порно индустрията. Причината за това е следната – независимо колко е лоша ситуацията в икономиката, компаниите от сектора на забавленията за възрастни ще успеят да оцелеят, а дори и да постигнат добри резултати. Сегашната криза обърна наопаки всичко това. Остротата на кризата, съчетана с проблемите на пиратството, слага тежък отпечатък върху порно индустрията. Печалбите се свиват, а студията за създаване на филми за възрастни биват закривани с темп, който едва ли някой би могъл да си представи преди едва две години, се казва в анализ на CNBC. Трудно е да се каже точно колко силен е ударът върху порно индустрията. Според някои оценки целият сектор е на стойност 13 млрд. долара, но мнозина инсайдъри коментират, че истинският размер на отрасъла не може да бъде определен. Причината за това е, че много от компаниите крият реалните си резултати. За пръв път порно индустрията показва сериозни сигнали за неустойчивост. Това се видя ясно по време на януарското Adult Entertainment Expo в Лас Вегас. Целият форум зае едва един от етажите на Sands Convention Center, при това е имало доста незапълнени площи. За сравнение, през миналата година участниците в събитието са заели плътно два етажа от експо-центъра. Представителите на сектора полагат усилия за намиране на начин за завръщане на добрите дни, но все още никой не е открил правилната формула за това. В никакъв случай не може да се каже, че интересът на потребителите е изчезнал, се казва в анализа. По време на експото е отбелязан 14% ръст на посещаемостта спрями миналата година, като общият брой посетители е достигнал 22 хил. души. Все още обаче компаниите нямат точна рецепта как да се възползват от този интерес. Филми-пародии, като например продукцията на Hustler’s „This Ain’t Star Trek XXX” и “Not Three’s Company XXX” все по-често стават обект на разработка от някои студия. Други, като Digital Playground, залагат на висококачествени продукции, имащи за цел да откъснат потребителите от нискокачествените продукции, които лесно могат да се открият в интернет. „Моята философия е: водата е безплатна, но хората въпреки това плащат, за да си я купуват бутилирана”, заявява основателят на Digital Playground Али Джуун. От компанията са вложили близо 10 млн. долара за създаването на най-големия си филмов проект – “Pirates”. Това е бил доста рисков ход, който обаче се е отплатил. Според Джууни инвестицията щяла да се възвърне за около две години, но още при пускането на трейлъра станало ясно, че това ще стана само благодарение на предварителните заявки. Този успех обаче не е достатъчен, за да предпази компанията от проблемите и на нея й се налага да диверсифицира портфейла си. Digital Playgrounds скоро стартира собствена продуктова линия от секс играчки и вече не разчита на услугите на външни производители. Освен това е бил стартиран платен телевизионен канал, чиято премиера е била в началото на годината. Според анализатори една от основните ниши, която може да донесе печалби на индустрията, са предплатените филми в хотелите. Именно това кара повечето представители на сектора да се насочват именно към този сектор. Онлайн предлагането е също сериозна възможност за разрастване на индустрията. В повечето случаи така се предотвратява пиратството, но основният проблем се крие в начина на заплащане. Правилото е потребителите да плащат цена на минута, а средната гледаемост е едва осем мнинути, което е крайно недостатъчно за покриване на разходите. Сайтове като Clips4Sale правят опити да продават кратки клипове, чиято цена е 1,25 долара на минута. За привличането на възможно най-голям брой потребители се предлага категоризиране на метариалите по всевъзможни признаци. Едва ли за някого е изненада, че индустрията разглежда и iPhone като значително поле за развитие на бизнес. Докато самата компания Apple няма желание да предлага каквито и да е приложения със съдържание за възрастни, много от компаниите в сектора намират начин да прескочат това препятствие. Така например Sex App Shop използва браузъра на Safari, за да продава порно снимки и видео, като достъпа до системата може да се осъществява както онлайн, така и офлайн. От самата компания твърдят, че продуктът им е регистрирал 2,8 млн. тегления откакто е стартиран на 1 декември 2009 година. След всички тези възможности, които се разкриват пред порно индустрията, остава въпросът – ще накара ли някоя от тях потребителите отново да започнат да плащат за съдържанието за възрастни. Отговорът на този въпрос обаче все още остава неясен.
investor.bg
ero-market.com/jurnala
|
Няма коментари:
Публикуване на коментар